Avslappning när du inte har tid.

Du kan göra denna superkorta närvaroövning . Du behöver bara komma ihåg dessa fyra delar på din kropp. 

 Ha fokus på fötternas fotsulor, slappna av.

 Fokusera på sittknölarna, slappna av .

Släpp axlarna ner och bakåt, avslappnat.

 Släpp taget om käkarna, slappna av.

Tänk och ha fokus i tur och ordning.... fötter, sittknölar, axlar och käkar.... Fötter, sittknölar, axlar och käkar.

❤Gör detta så många gånger du har tid med.❤ Skapa lite mer närvaro.... Du är värd det!

Räkna Andetag

En av de absolut lättaste meditationer du kan utföra varthelst du befinner dig och utan hjälpmedel är att "räkna andetag". Sinnet blir tystare och du kommer längre bort från ditt "tanketjatter"ju oftare du du gör denna enkla övning. Din närvaro ökar och du rensar sinnet.

Räkna bara utandningen vid varje andetag.

  • Andas in
  • Andas ut , räkna "ett"
  • Andas in
  • Andas ut , två
  • Andas in
  • Andas ut , tre
  • Andas in 
  • Andas ut, fyra
  • Börja om....andas in... Andas ut 1.

Försök att vara med i andetagen i kroppen. Tappar du bort , börja om. Börjar du tänka på vad du ska laga till middag eller annat, för dig tillbaka till andetaget utan att döma dig själv. Håll på länge som du har tid till ,mellan 3-20 min. 

ANDAS LUGNT!